čtvrtek 12. dubna 2012

Znovuzaložení trávníku

Jeden můj klient se rozhodl, že chce ihned zlikvidovat starý hrbolatý trávník a vytvořit novou rovnou travnatou plochu.
Při likvidaci starých trávníků je nejlepší takový trávník na podzim spálit roundupem, provést zásobní hnojení, zaorat, přes zimu nechat přemrznout a na jaře založit trávník nový- tím se docílí optimální výsledek.

No nedalo se nic dělat. Napřed jsem povrch starého trávníku zásobně nahnojil NPK a kompostem.Objednal jsem velmi výkonný rotavátor a starý drn jsem důsledně rozbil do hloubky cca 20cm. Vzniklo jedno velké nevzhledné oraniště, ale hlína byla rozbitá na prach. Do vzniklé směsi hlíny a zbytků travních drnů jsem vjel rotační bránou s prutovým válcem. Brána povrch zhruba srovnala a vytahala na povrch zbytky drnů. Pak přišlo na řadu první hrabání, při kterém se vyhrabala a odvezla veškerá stařina.

Povrch budoucího trávníku se nahrubo srovnal válcem, abych viděl jak pozemek finálně dotvarovat. Přes noc jsem nechal budoucí travní plochu odpočinout, aby slehla a zbytky drnů se vysušily. Druhý den jsem provedl  hrabání, při kterém jsem ještě vyhrabával zbytky stařiny. Pak jsem povrch budoucího trávníku projel znovu válcem a rozhodil jsem hřišťové travní osivo v dávce 60g/m2. Z osobní zkušenosti dávám větší výsev, aby vzcházející trávník neměl výpadky. Pak následovala finální modelace terénu (poslední přehrábnutí). Osobně dávám přednost, když se rozhozené travní osivo ještě přehrábne a lehce zapraví do půdy (lépe vzchází). Po té následovalo finální válení a bylo hotovo. Zalévat jsem nemusel, jelikož začalo pršet.


Celkově shrnuto bych toto založení trávníku označil jako velmi pracné, ale zvládnutelné. Bez velmi výkonného rotavátoru se určitě neobejdete, i tak zbytky drnu (stařinu) budete muset několikrát vyhrabávat a vyvážet a celý pozemek budete muset několikrát válet (zrychlení slehávacího efektu). Pokud je to možné, doporučuji mezi rotavátorováním a založením trávníku nechat alespoň týden na vysušení drnu a slehnutí půdy, celý postup bude určitě mnohem méně pracnější.

Naše firma ABC Zahrady se problematikou trávníků zabývá již řadu let. Za tu dobu se nám osvědčily postupy, které opravdu fungují. Pokud budete chtít založit či odborně ošetřit Váš trávník, neváhejte nás kontaktovat.  Zakládání, údržbu trávníků a trávníkové poradenství tradičně provádíme ve Zlínském kraji v regionech Zlín, Otrokovice, Napajedla, Kroměříž, Hulín, Kojetín, Uherské Hradiště, Uherský Brod, Kyjov, Hodonín Veselí nad Moravou.
mail: abczahrady@email.cz
        tf: 777 580 034

1 komentář:

  1. Děláte i zpevnění trávníků? Například pomocí nějaké zatravňovací dlaždice? Potřeboval bych něco podobného na svém pozemku, protože jej mám ve svahu a každý rok mi obleva a deště odnášejí půdu...

    OdpovědětVymazat